Subiectul celui de-al doilea spectacol lectură îl constituie piesa „Boala Albă”, scrisă în 1937 a cărei lectură este multistratificată. Primul strat, cel al alegoriei prezintă mult prea multe similarități cu pandemia recentă de SARSCov-19 ca să fie ignorate. Al doilea strat se referă la expansiunea nazismului, expansiune văzută ca o pandemie. Este de altfel și piesa care l-a pus pe Čapek, alături de Brecht, pe o listă neagră a Gestapo-ului.
Premiera piesei precedă cu un an premiera piesei lui Brecht pe același subiect, Teroarea și mizeriile celui de-al III-lea Reich. Actualitatea piesei constă atât în contextul pandemic din stratul alegoric cât și prin referința la expansiunea mișcărior naționaliste de extremă dreapta din ultimul deceniu al secolului XXI.
Spectacolul lectură „Boala albă” va fi prefațat de dr. Maria Drăghici, activist și cercetător grad III al Departamentului de Cercetare Artele Spectacolului și Film din cadrul U.N.A.T.C. „I.L. Caragiale” iar tema conferinței va fi un studiu istoric asupra infrastructurilor subversive în artă, începând cu modernismul, acționismul și apoi perioada contemporană, prin filtrul teoretic al lui Beuys.
Spectacolele lectură din opera lui Čapek sunt concepute sub forma unui spectacol de teatru radiofonic live, în cadrul căruia actorii vor furniza arhitectura sonoră a spațiului scenic în care are loc acțiunea dramatică prin intermediul tehnicii denumită în cinematografie foley, adică procesul tehnic prin intermediul căruia sunetul este creat sau alterat pentru a fi folosit în cinema.