fbpx

Un exerciţiu de fascinaţie

Institutul Francez din Timişoara ne invită la « Tot ceea ce străluceşte », o expoziţie (instalație si fotografie) a artistei Pusha Petrov. Vernisajul va avea loc miercuri, 29 iunie, cu începere de la ora 19.

Pusha Petrov este o artistă care trăieşte şi locuieşte în Timişoara, absolventă a Facultăţii de Arte din Timişoara şi a Şcolii Superioare de Arte de la Loraine (Metz). Pusha a participat la diferite expoziţii în Franţa şi în Belgia : Paris, Anvers, Nancy, Montigny, Metz, Thionville unde a propus publicului instalaţii şi fotografii care explorează  relaţia cu spaţiul intim prin intermediul obiectelor cotidiene şi a celor mai neaşteptate suporturi. 

În expoziţia "Tot ceea ce străluceşte" Pusha Petrov ne propune să descoperim esenţialul din spatele aparanţelor strălucitoare, fascinante. Dar Pusha Petrov nu tratează nici minciuna din spatele aparenţelor: ea ne vorbeşte despre ceea ce străluceşte, despre ceea ce ne atrage şi ne fascinează. În spatele aparenţelor, este dorinţa. O dorinţă ascunsă, inaccesibilă, nestăpânită. Legende consacrate puterii fascinaţiei. Va fi totodată vorba despre relaţia stranie dintre spaţiul public şi cel privat.
Trei intervenţii sunt prezentate la Institutul Francez : Danae, Hermes şi … « sipetul ».

Danae, figură mitologică, întruchipează dorinţa. Ploaia de aur ca metaforă a seminţei nemuririi. O ploaie de aur realizată din monede false. În spatele unei uşi, protejată, ascunsă, această ploaie cade de pe scară precum mana din cer în acest spaţiu – zis de serviciu – un spaţiu aproape privat. Un loc al intimităţii.

Reclame

Hermes este mesagerul zeilor şi, totodată, este cel care veghează asupra călătorilor. Personajul mitologic care face legătura între un spaţiu şi un altul. Hermes este aici şoferul de camion. Seria « Parbrize » pune în scenă spaţiul lui secret, intim, pe care îl duce cu sine în călătoriile lui, care îl însoţeşte pretutindeni. O bulă, un loc de ancorare în care domneşte femeia iubită, femeia ideală, amanta imaginară sau reală, dar întotdeauna absentă.

« Sipetul » este cufărul care ajută la păstrarea obiectelor de valoare. Palatele rome se impun în spaţiul public ca semne exterioare ale reuşitei. Această necesitate de a construi răspunde dorinţei de înrădăcinare a acestui popor nomad. În ciuda exuberanţei arhitecturale, aceste palate le păstrează cu îndârjire secretele. Locuite uneori mai puţin de o lună din an, sunt considerate spaţii sacre, accesul în ele fiind limitat. Paradoxul acestor palate senzaţionale este dat de faptul că sunt, în mare parte a timpului, abandonate precum sipetele care nu dezvăluie nimic referitor la conţinutul lor.

 Vernisajul expoziţiei va avea loc miercuri, 29 iunie, cu începere de la ora 19. Expoziţia va fi deschisă publicului în perioada 29 iunie –  27 iulie 2016.

Du vorba mai departe:
Reclame