Cele șapte artiste incluse în Control abordează un dezechilibru global în tușe poetice.
- Nona Inescu (n. Romania, stabilită la Berlin)
- Najax Harun (n. Somaliland, stabilită la Addis Ababa)
- Agnieszka Mastalerz (n. Polonia, stabilită la Varșovia)
- Monica Mays (b. Spania, stabilită în Amsterdam)
- Rachel Monosov (n. Rusia, stabilită la Berlin)
- Chiedza Pasipanodya (n. Zimbabwe, stabilită în Toronto)
- Oana Stanciu (n. Romania, stabilită la Edinburgh)
Nodes, lucrarea video și fotografică a Agnieszcai Mastalerz, evocă vrăjitoria ca mecanism de control, analizând procesul de cizelare a naturii pentru succesul comercial.
Sculpturile din ceramică ale artistei Chiedza Pasipanodya, intitulate Munda, întruchipează siluete fantomatice ale mușuroaielor de termite, cercetând influența mitologiei ancestrale asupra percepției de sine.
Sculpturile din metal ale Nonei Inescu deschid un dialog despre mișcarea globală a plantelor și a ecosistemelor determinată de om, explorând implicațiile istorice ale acesteia asupra ordinii mondiale și a transformărilor peisajului.
Picturile vibrante ale lui Najax Harun narează poveștile suprimate ale Războiului de Independență post-Somaliland.
Monica Mays lucrează cu viermi de mătase, analizând relația dintre cea mai îndelungată creatură domesticită și feminitate; modul în care un astfel de control a influențat chiar și biologia noastră.
Lucrarea video a lui Monosov, Melodica, ne prezintă trei personaje care se protejează de orice pericol. Cum pot acestea contempla o lume la care nu participă? Triumful iubirii și al artei asupra războiului și a nefericirii nu este oare pur și simplu iluzoriu?