Rachel Monosov chestionează structurile de putere, sensul libertății, și spațiul în raport cu mișcarea în practica sa multidisciplinară cu accent pe relația dintre acțiunea și inactiunea corpului.
În Dead Earth, A Place of No Escape (Pământ mort, un loc fără scăpare ), Monosov împletește modul în care luptele geopolitice pentru putere se concretizează prin controlul terenurilor și resurselor, instrumentalizarea muncii segregate la nivel național sau rasial, manipularea locațiilor ruinelor prin transformarea acestora în păduri și negarea recunoașterii drepturilor nativilor la pământ prin mijloace legale.
Lucrarea explorează noțiunea mai largă a necesității unei perioade de liniște și contemplare pentru anumite acțiuni, chiar dacă acest lucru înseamnă renunțarea la culturile și metodele existente pentru a deschide calea către creșterea alternativelor. După cum a scris Mahmood Mamdani, „Nu poți fi decât opresorul sau asupritul, majoritatea sau minoritatea, națiunea sau celălalt.”
Dead Earth, A Space of No Escape (Pământ mort, un loc fără scăpare) constă într-o instalație sculpturală activată de intervenții performative coregrafiate de artist în colaborare cu performerii Camilla Brogaard, Rachell Bo Clark și cântăreața de operă Julia Shelkovskaia.