fbpx

Expoziție de afișe din Germania, Austria și Elveția, ediția 2022

Centrul Cultural German Cluj-Napoca vă invită să descoperiți expoziția recunoscută la nivel internațional „100 Beste Plakate 22” [Cele mai bune 100 de afișe 22] care aduce în prim-plan cele mai inovatoare și grăitoare elemente din designul de afișe din Germania, Austria și Elveția din anul 2022. Expoziția este organizată în parteneriat cu Asociația 100 beste Plakate e.V. și Muzeul de Artă Cluj-Napoca, cu susținerea Goethe-Institut București, Goethe-Zentrum Chișinău și Cartopack.

Competiția „100 Beste Plakate” este un susținător și promotor important al designului grafic din spațiul germanofon, implicând numeroși designeri consacrați, studenți, academii de artă, agenții, clienți și proiecte individuale. 

Expoziția rezultată în urma competiției are un circuit itinerant, la nivel mondial, în fiecare an. Astfel, după ce a călătorit în Coreea de Sud, Elveția, Germania, Republica Moldova și Slovenia, expoziția „100 Beste Plakate 22” ajunge la Cluj, unde va fi găzduită în cadrul Muzeului de Artă în perioada 7 – 24 martie. Vernisajul va avea loc în data de 7 martie de la ora 18:00.

Competiția „100 Beste Plakate” este unul dintre cele mai vechi concursuri de design din Europa, funcționând în diverse formate încă din 1966, când au fost acordate primele premii pentru cele mai bune afișe. În 1980 competiția a dobândit titlul pe care l-a păstrat până în prezent – „100 Beste Plakate” (Cele mai bune 100 de afișe). În anul 2002 a apărut prima selecție germano-austriaco-elvețiană sub numele „100 Beste Plakate 01”. Proiectul a avut  până acum peste 20 de ediții. 

Reclame

Expozițiile anuale oferă o perspectivă fascinantă asupra culturii contemporane a afișelor și promovează diferitele abordări și stiluri ale artiștilor și designerilor participanți. De la mesaje politice la evenimente culturale și până la reprezentări de produse, afișele premiate acoperă o gamă largă de subiecte.

Sunt primite propuneri de afișe din toate genurile și tehnicile de imprimare cu condiția să fi fost concepute, tipărite și publicate în anul respectiv. Lucrările sunt evaluate de către un juriu format din specialiști renumiți, care se schimbă de la an la an. Prin vizibilitatea pe care o primesc în cadrul expoziției și a publicației care o însoțește, câștigătorii concursului au parte de recunoaștere la nivel internațional.

Selecția anului 2022 cuprinde 48 de afișe din Germania, 43 din Elveția și 9 din Austria, împărțite în trei categorii:

Reclame
  • A – 87 de afișe ca suport publicitar pentru afaceri, cultură și teme sociale, lucrări la comandă afișate în spații semi-publice sau publice
  • B – 2 afișe pentru promovare proprie, ca design grafic de autor sau ca experiment
  • C – 11 afișe realizate de studenți, în context educațional

La concurs au participat 663 de persoane cu un total de 2298 afișe, dintre care 1073 de afișe individuale şi 335 de serii. 

Du vorba mai departe:

Lasă un comentariu

Reclame