fbpx

„România Atractivă”promovează turismului cultural

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat proiectul „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale”, parte a Programului România Atractivă, prin care obiective cultural-turistice, mai puțin cunoscute, vor deveni vizibile pe plan intern și internațional.

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a dat startul campaniei „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale” parte a programului România Atractivă, prin care țara noastră își propune susținerea turismului cultural și scoaterea la lumină a sute de obiective culturale încă necunoscute pentru aportul lor deosebit la multiculturalitatea specifică țării noastre precum și promovarea acestora pe plan intern și internațional.

Proiectul de promovare a celor 12 rute turistice/culturale își propune dezvoltarea unei platforme online în care este încărcat conținut original despre obiectivele culturale alese, crearea unei infrastructuri de semnalizare în teren, prin amplasarea de indicatoare turistice, promovarea obiectivelor mai puțin cunoscute, dar cu o mare valoare istorică și culturală pentru România și pentru întreaga Europă. 275 de obiective culturale vor fi numite principale și vor beneficia de conținut digital original multimedia, iar alte 450 obiective culturale suplimentare se vor regăsi în aceeași platformă, cu linkuri active, astfel încât, experiența turistică să fie una completă.

Ruta castelelor, a bisericilor de lemn și a celor fortificate, ruta satelor cu arhitectură tradițională, a cetăților și cea a mănăstirilor din zona Moldovei sunt câteva dintre traseele de-a lungul cărora se regăsesc obiectivele pentru care se va realiza infrastructură de semnalizare rutieră, conținut digital multimedia, platforme online de informare și promovare.

Reclame

O mare parte a obiectivelor pot fi vizitate, altele au intrat sau urmează să intre într-un proces de reabilitare sau restaurare. Prezentarea celor 12 rute de turism cultural și detalii despre cele 275 de obiective se regăsesc pe platforma online „România atractivă„, care are și o versiune în limba engleză.

Cele 12 rute sunt:

  • Ruta castelelor – 21 obiective promovate;
  • Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate;
  • Ruta culelor – 11 obiective promovate;
  • Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 obiective promovate;
  • Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate;
  • Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate;
  • Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate;
  • Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate;
  • Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate;
  • Ruta cetăților – 31 obiective promovate;
  • Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate;
  • Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 33 obiective promovate.

Pentru program a fost dezvoltată o bibliotecă digitală, disponibilă în mai multe limbi de circulație internațională, în care este prezentată istoria detaliată a fiecăruia dintre cele 275 de obiective culturale. Unică prin tipologia cuprinzătoare de conținut video, foto, tururi virtuale, animații, reconstrucții 3D, ghiduri audio, texte, recenzii utilizatori, platforma are rolul de a furniza informații despre tematicile rutelor existente și obiectivele incluse în aceste rute și, astfel, de a aduce viitorul turist cât mai aproape de experiențele pe care le poate descoperi offline, de a-l ajuta pe acesta în alegerea destinațiilor de călătorie.

Reclame

Programul România Atractivă reprezintă un prim demers pe care România îl face asemenea Greciei și Italiei care are ca scop reactivarea obiectivelor culturale mai puțin cunoscute, relevante pentru istoria și cultura națională și europeană.

Du vorba mai departe:

Lasă un comentariu

Reclame