“Red door/blue door” este un proiect work-in-progress ce face parte dintr-o construcţie expoziţională numită “Apocalypse/Beatus”, o serie de foto-montaje inspirate din beatus-ii spanioli din secolul al XII-lea.
Beatus-ii sunt manuscrise iberice din Evul Mediu unde erau comentate şi descifrate interpretările din Apocalipsa după Sfântul Ioan. Apocalipsa este un termen ce anunţă un sfârşit şi un început dihotomic: sfârşitul lumii, aşa cum o ştim noi şi, în acelaşi timp, fericirea absolută (după tragic).
“Red door” vorbeşte despre interpretarea acestor termeni din perspectiva performativă a unui paznic aşezat în faţa unei uşi, în căutarea meditaţiei prin simpla lui poziţionare. Proiectul “Red door” este un performance/instalaţie, care are ca inspiraţie partea exterioară a clădirii, unde Arantxa Etcheverria are atelierul de lucru, o clădire construită de Marcel Iancu în 1934.
“Blue door” şi “Yellow door” vor face parte din aceleaşi căutări meditative ca cele din “Red door”: o zonă arhitecturală din atelierul artistei va fi refăcută şi folosită într-un ansamblu performativ pe subiectul apocalipsei şi al fericirii promise.
Arantxa Etcheverria (n. 1975) este artistă de origine franceză, ce a studiat artele vizuale la Villa Arson din Nisa şi scenografia la Teatrul Naţional din Strasbourg. Din 2013 a desfăşurat o practică artistică legată de arhitectura modernistă a atelierului său din Bucureşti. Fie că e vorba de pictură, de instalaţie sau de montaje foto şi video, lucrările ei sunt rezultatul unei analize minuţioase a geometriei spaţiului.
A expus, printre altele, la Art Safari (2018), ArtEncounters (2017 Architectures, BARIL, Fabrica de Pensule, Cluj-Napoca (2016, solo); DADADA, Media Art Festival, Art Museum of Arad (2016); O tăcere dialogică, Club Electroputere, Craiova (2016); Comedia, Art On Display Project, Musette Kube, Bucureşti (2015, solo); Video Zoom Romania, Museo di Roma / Sala Uno, Roma (2015); Corner, Galeria Calina, Timişoara (2014, solo); Objects of Desire, Galeria Sabot, Fabrica de Pensule, Cluj-Napoca (2014); Studio/Structures, Muzeul Naţional de Artă Contemporană – Anexa, Bucureşti (2013, solo); BB6 – Bienala Internaţională de Artă Contemporană Bucureşti (2013). Este reprezentată de galeria Baril, Cluj. Trăieşte şi lucrează la Bucureşti.
Eugen Rădescu este manager cultural, curator şi teoretician, cu studii in ştiinţe politice (specializat în relativism moral şi etică politică). A scris pentru diferite reviste şi publicaţii naţionale şi internaţionale. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema “Identity Factories”, al expoziţiilor “How Innocent Is That?”, “presently i have nothing to show and i’m showing it!” şi “Common Nostalgia” la Pavilion, Bucureşti. A publicat cartea “How innocent is that?” la Revolver Book, Berlin. Este co-editorul PAVILION – journal for politics and culture, co-directorul Bucharest Biennale (împreună cu Răzvan Ion) şi preşedinte al board-ului organizaţional al PAVILION şi BUCHAREST BIENNALE. Este membru al board-ului de selecţie apexart New York, pentru programele “Franchise” şi “Unsolicited Proposal Program”. A ţinut numeroase prelegeri şi conferinţe la diverse instituţii, printre care apex, New York; Badisher Kunstverein, Karlshrue; Casa Encedida, Madrid; Universitatea de Arte, Cluj. Este lector la Universitatea Bucureşti şi profesor asociat Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj. Locuieşte şi lucrează în Bucureşti.