Ziua Naţională a Franţei, 14 iulie, va fi celebrată în acest an prin punerea în valoare a creativității și inovației franceze sub egida Créative France – Să experimentăm creativitatea franceză.
„Pe 14 iulie vom sărbători Franța în culorile Créative France. Obiectivul acestei campanii este de a pune în evidență și de a împărtăși cu România potențialul de inovație a Franței, dinamismul său industrial și economic, vitalitatea sa culturală și artistică. Franța este o țară foarte modernă, creativă, pe deplin deschisă către lume și către inovație. Vrem să descoperim și să redescoperim cu ocazia acestui 14 iulie talentele Franței, start-up-urile, inginerii, invențiile sale de top, și tot ceea ce face din această țară, de la Revoluția franceză, port-drapelul valorilor universale", a explicat François Saint-Paul, Ambasadorul Franței în România, cu privire la campania Créative France.
Créative France
Campania Créative France a fost lansată pe 5 octombrie 2015 la Tokyo de către prim-ministrul Manuel Vals și de peste nouă luni se desfășoară în Europa, Asia, Statele Unite ale Americii și Emiratele Arabe Unite, pilotată de operatorul Business France.
Această campanie dorește să pună în evidență forța „geniului francez", fondat pe creativitatea recunoscută la nivel mondial și inovație, la care se adaugă seriozitatea și rigoarea necesare atragerii investitorilor.
Savoir-faire-ul francez, inovația, potențialul său creativ și atractivitatea sa economică, pus în valoare de companiile franceze mici, mijlocii și mari, de inventatorii, artiștii, cercetătorii francezi, precum și de alte personalități, este nucleul campaniei Créative France.
Campania se declină în mai multe vizualuri, care pun în evidență numeroasele domenii în care Franța excelează la capitolul creativitate și care vor fi afișate pe parcursul recepției.
Fiecare categorie a campaniei Créative France va fi ilustrată prin reușite ale cooperării franco-române.
Astfel, categoria „Créative Nest", care este ilustrată în campania generală de Ecole 42, o școală privată de informatică creată de Xavier Niel la Paris, cu excelente rezultate în formarea de informaticieni de elită, va fi reprezentată de Pitech+Plus. Societatea Pitech+Plus, în colaborare cu Ecole 42, a deschis la Cluj Napoca școala profesională dedicată dezvoltatorilor din domeniul informaticii, Academy+Plus.
Categoria „Créative Flight" este ilustrată în campania generală de aeronava E-Fan de la Airbus, un prototip de avion cu propulsie electrică, lansat în 2011, prin care producătorul francez prefigurează noua generație de aeronave. Această categorie va fi pusă în evidență de prezența în România a Airbus Helicopters, care va produce la Braşov aparate H215, elicoptere din familia Super Puma.
De asemenea, în campania generală categoria „Créative Pigments" este ilustrată de Allegorithmic, compania franceză care dezvoltă un program de nouă generație pentru design și texturizare. Pentru a pune în evidență această categorie, Grupul Renault România va prezenta două imprimate imprimante 3D, dintre care una este realizată la Timișoara de către tineri informaticieni români. Totodată, Renault va prezenta și modelul Renault ZOE, mașina echipată cu cea mai avansată tehnologie electrică. Peste 60 de brevete au fost patentate pe parcursul dezvoltării sale.
Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI- NP), pilonul românesc al proiectului ELI, cel mai mare proiect de investiţii în cercetare ştiinţifică din istoria României şi unul dintre cele mai mari din lume în momentul actual, va fi pus la loc de onoare, în contextul în care între România și Franța a luat naștere o cooperare fără precedent în trei domenii: cercetare, cu participarea Centrului național francez de cercetare științifică (CNRS), industria de vârf, cu participarea Thales pentru livrarea sistemului de laseri și cooperarea universitară, prin crearea de programe de studii.
De asemenea, Camera de comerț și industrie franceză în România (CCIFER) a lansat la începutul acestui an o inițiativă dedicată inovației și în special tinerilor și start-up-urilor intitulată French Hub,un club al antreprenorilor din cadrul CCIFER și o platformă unde managerii găsesc răspunsuri întrebând direct experții și unde pot face schimb de experiențe cu ceilalți antreprenori.