Evenimentul a fost inițiat de Goethe-Institut și de Consiliul German pentru Design și reunește exemple din cele cinci categorii de bază ale domeniului: tipografie, design grafic, mijloace de comunicare digitale, design corporativ, precum și sisteme de orientare și navigație. ”41 de birouri de design din Germania sunt reprezentate printr-un număr de aproximativ 150 de lucrări – printre care și lucrări originale unicat” în cadrul acestei expoziții, se arată pe http://www.ccgtm.ro/timisoara/cultura/evenimente/
Expoziția „Dimensiunea suprafeței” arată, prin intermediul a aproximativ 150 de exemple, modul în care un design de comunicare bun ne ajută să ne descurcăm în jungla zilnică a informațiilor, a traseelor rutiere, a internetului, a mărcilor de produse sau a indicațiilor legate de un eveniment. Chiar dacă expoziția se concentrează asupra designului de comunicare german, căruia îi prezintă caracteristicile culturale, vizitatorul observă rapid că beneficiile pe care acesta le aduce cu sine au relevanță semnificativă și în context internațional.