fbpx

Goethe-Institut se mută într-un nou sediu

O clădire monument istoric, un pavilion cultural, un nou concept de bibliotecă și o clădire-turn modernă de birouri – aceasta va fi, începând din august, imaginea educației culturale din Calea Dorobanților 32!

După 11 ani, a venit momentul să ne mutăm din strada Tudor Arghezi într-un spațiu mai mare pe Calea Dorobanților 32, anunță oficialii Goethe-Institut. Cursanții care doresc să se înscrie la cursurile de vară o vor putea face, începând din data de 13 august, la noua adresă. Cele trei noi clădiri ale noastre oferă nenumărate posibilități pentru schimbul (inter)cultural, dar și pentru învăţământul interactiv.

Directoarea Institutului, doamna dr. Evelin Hust, ne povesteşte, în cele ce urmează, despre şansele pe care aceste trei noi clădiri ale Goethe-Institut ni le oferă pe viitor.

De ce a fost nevoie de un sediu nou?

Reclame

Sediul de până acum, cel din strada Tudor Arghezi, a fost gândit încă de la început ca unul de tranziţie. În 2007, când a trebuit să părăsim clădirea din strada Henri Coandă, intenţia a fost să rămânem câţiva ani aici, pentru ca mai apoi să ne găsim un sediu mai încăpător. Între timp au trecut unsprezece ani, iar acum a venit, în sfârșit, vremea să ne mutăm. Planificarea acestei mutări a început încă din  2015. Când am sosit în România, am fost însărcinată să caut un sediu nou. Dorința noastră era să găsim un loc în care să putem oferi educație culturală într-un spațiu mai mare și mai modern care stimulează învățatul interactiv și în care să dispunem, în primul rând, de mai mult loc pentru propriile evenimente culturale, precum și pentru bibliotecă. Am știut întotdeauna că nu ne vom asuma această mutare decât în momentul în care vom găsi, într-adevăr, un sediu cu mult mai bun, iar eu sunt convinsă că l-am găsit.

Nu în ultimul rând, datorită caracterului istoric al clădirii, beneficiem din nou de statutul de reper vizual care ne-a lipsit în ultima locație.

De ce este atât de specială această clădire?

Reclame

Noul amplasament este special pentru că, de fapt, nu este vorba de un singur spațiu, ci de trei, iar activitățile Institutului nostru se dezvăluie chiar din felul în care sunt organizate.

Pe de o parte, avem o clădire istorică care a fost, la un moment dat, sediul Grădiniței Germane nr. 85 și în care vor lucra cei mai mulți dintre angajații noștri; aici va fi administrația, departamentul de limba germană, conducerea Institutului și programul cultural.

În primul etaj al clădirii de birouri vom avea șase săli de clasă mari și prietenoase, cu pereți de sticlă care permit pătrunderea luminii naturale, dar care beneficiază și de o dotare tehnică ultramodernă, cu whiteboard-uri interactive, cu zone de lounge pentru timpul petrecut înainte și după orele de curs. Vom mai dispune și de o sală de clasă cu dotări special dedicate publicului nostru mai tânăr, așa că ne bucurăm deja să îi primim pe tinerii noștri cursanți. Din punct de vedere funcțional, în clădirea de birouri beneficiem de tot ce este necesar cursanților, iar la etajul inferior, la parter, vor avea loc înscrierile.

Cea de-a treia clădire este pavilionul nostru cultural – pe care l-am botezat Pavilionul 32. Acesta este alcătuit dintr-o sală de evenimente de circa 100 m², la parter, iar deasupra acesteia, la etajul 1, se află biblioteca noastră cu un concept nou, întrucât, pe lângă secția clasică de împrumuturi vom amenaja și un coworking space și un game hub. Sperăm ca noua bibliotecă să fie percepută ca un spațiu plăcut, freelancer-ii, artiştii, elevii și studenții urmând să îşi petreacă multă vreme în noile încăperi atunci când au nevoie de un loc în care să îşi exprime creativitatea în linişte, în care să poată lucra la proiectele lor sau în care să poată cunoaşte, pur și simplu, alte persoane interesate de cultură. Noua adresă ne oferă astfel atât nouă, cât și publicului nostru, o nouă şansă de dezvoltare comună. Datorită condițiilor moderne oferite apar și noi posibilități de schimb cultural, iar acest lucru este o situaţie win-win pentru toţi.

Am ales așadar să prezentăm departamentul administrativ, lingvistic, cultural și biblioteca ca entităţi separate în clădiri distincte, iar asta face ca noul sediu să fie cu adevărat special. La toate acestea se mai adaugă și apropierea de British Council și Institut Français, speranța noastră fiind ca, datorită apropierii geografice, cooperarea cu celelalte institute culturale europene să se intensifice.

Mai mult, ne vom afla la fix 100 m de Colegiul Goethe, școala germană din București, și de ASE, care oferă, printre altele, studenților săi studii economice în limba germană. Nu în ultimul rând, ne aflăm la doar 500 m de stația de metrou Piața Romană, ceea ce înseamnă că ne bucurăm de o poziție ultracentrală, cu multă vizibilitate, aceasta fiind o zonă foarte circulată a Bucureștiului.

Cum a fost viața dumneavoastră de zi cu zi, de când ați preluat conducerea Institutului în 2015?

A fost o mare provocare să accept un proiect într-atât de complex. În ultimii ani viaţa mea de director de Institut a fost marcată de căutarea noului sediu, de negocieri nesfârşite, sesiuni complexe de planificare a amenajării, de pregătire a mutării, de mutarea propriu-zisă; apoi va urma, sperăm, frumoasa ceremonie de deschidere. Mi-a părut uneori rău că toate acestea mi-au ocupat mai tot timpul, ceea ce a însemnat că nu am reușit să fac prea multe în alte domenii. Aici mă refer îndeosebi la asumarea unui rol mai activ pe scena culturală, dar și colegii mei mi-au simțit uneori lipsa. A fost o sarcină deosebit de complexă, care nu m-a solicitat doar pe mine, ci mai ales conducerea departamentului nostru administrativ, pe specialistul nostru IT, precum și pe mulți alți angajați ai Institutului pe parcursul ultimilor ani. Am însă convingerea că strădaniile noastre au dat roade și că un sediu bun reprezintă, la urma urmei, fundamentul care va influenţa în mod pozitiv și pe termen lung activitatea Goethe-Institut în România. De aceea sunt foarte mândră de întreaga echipă și de tot ce am realizat împreună în ultimii ani.

Ce planuri are Goethe-Institut pe perioada verii?

Până pe 20 iulie ne vom mai afla încă în vechea clădire. Între 20 iulie și 4 august, pe perioada mutării, Institutul va fi închis.

Vom relua activitatea pentru cursanții noștri încă din data de 13 august, iar biblioteca se va deschide pe 3 septembrie. Bineînţeles că pregătim pentru public și pentru partenerii noştri și o festivitate de deschidere, care va avea loc în datele de 5 și 6 octombrie! Pregătirile pentru această festivitate sunt în plină desfăşurare; întregul Institut se pregăteşte încă de luni bune pentru acest lucru, dar azi nu vreau să dezvălui prea multe în această privință.

Un lucru este însă sigur: Goethe-Institut DESCHIDE pentru tine!

Du vorba mai departe:
Reclame