fbpx

ITALIAN WINE AND FOOD DAY, LA BUCUREŞTI

Evenimentul a fost centrat pe combaterea fenomenului global cunoscut sub numele „Italian sounding” şi prezentarea autenticelor vinuri şi produse agroalimentare italieneşti.

Organizată în cadrul Festivalului Italian, această a doua ediţie a "ITALIAN WINE AND FOOD DAY" a adus, la Hotel Marshal Garden din Bucureşti, numeroşi producători din Italia de vin şi alte băuturi, mezeluri, uleiuri de măsline şi măsline, cafea, dulceţuri şi multe alte produse agroalimentare, prilej de discuţii şi viitoare afaceri cu distribuitori, importatori, patroni de restaurante cu specific italienesc din România etc.

Mai înainte, în deschiderea evenimentului, a avut loc seminarul "Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy în România", unde s-au prezentat cazuri de imitare de produse italiene în sectorul de retail alimentar din ţara noastră (raportul integral-ediţia 2015 îl puteţi consulta pe site-ul Camerei de Comerţ Italiene pentru România-CCIpR).

După saluturile ambasadorului Italiei la Bucureşti, Diego Brasioli, şi directorului Agenţiei Italiene pentru Comerţ Exterior, Luca Gentile, preşedintele CCIpR, Roberto Scagnoli a atras atenţia asupra importanţei ca publicul cumpărător de produse agroalimentare italieneşti să citească cu atenţie eticheta produsului şi să vadă dacă acesta respectă originea italiană.

Reclame

"Cred că acest drum ( de protejare a mărcilor autentice naţionale -n.r.), pe care Italia îl parcurge astăzi, va fi şi un drum pe care şi România va trebui să-l parcurgă", a spus Scagnoli, după ce a amintit de dezvoltarea sectorului agricol românesc şi a producţiei de vinuri.

Şi alţi vorbitori s-au referit la fenomenul numit "Italian sounding", care defineşte în fapt o fraudă globală prin intermediul căreia, prin imitaţie a unor elemente vizuale, de marketing, de limbă, de nume etc, , este înşelat, în mod ţintit şi conştient, cumpărătorul de bună-credinţă, care crede că ia din raft un produs de origine Italia, el fiind însă produs într-o altă ţară şi neavând mai nimic în comun cu autenticul gust sau specific original italienesc.

La nivel mondial, frauda cu imitaţiile de produse Made in Italy atinge 60 miliarde euro, din care 22 miliarde doar în Europa.
Cel mai imitate sunt, de departe, brânzeturile italieneşti, dar şi vinurile, pastele, uleiurile de măsline.
De aceea, tot în plan global, statul italian şi oamenii de afaceri din Italia şi-au unit eforturile în apărarea autenticelor produse Made in Italy prin informarea corectă şi completă a publicului cumpărător.

Reclame

În final, a avut loc premierea altor  13 restaurante certificate cu marca "Ospitalita Italiana".

Evenimentul de joi a avut loc în cadrul Festivalului Italian (13 mai – 23 iunie), organizat de către ICE – Agentia Italiană pentru Comert Exterior sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucuresti, in colaborare cu Institutul Italian de Cultură.
A şaptea ediţie a Festivalului Italian se defășoară în jurul datei de 2 iunie, când în întreaga lume se sărbătorește Ziua Națională a Republicii Italiene.

Festivalul cuprinde o serie de evenimente dedicate promovării produselor Made in Italy: promoții la produse alimentare, modă, mobilă, promoții în restaurantele italiene partenere, evenimente culturale și multe altele.
Programul complet al festivalului îl puteţi găsi aici.

Du vorba mai departe:
Reclame